BIO

Oct 30, 2010

YES or NO

                    Pilihan hidup? pilihan makanan? pilihan apa2 jak la...  kita selagi di gelar manusia, kita terpaksa dan memang perlu untuk memilih. buat pilihan berdasarkan ciri2 atau yang sepatut nya. kenapa plak kita perlu membuat pilihan oww??? pilihan hidup?? pasangan cinta pulak mcm mana..


                    Memang tidak di nafikan, pilihan adalah masa hadapan anda. buat pilihan yg betul. pilihan yang membawa kebaikan kepada diri sendiri, sekeliling dan masa depan. just cakap YES or NO. bila dah membuat pilihan, jgn menyesal dan jangan merungut. tiada guna nya kalau dah membuat pilihan tersebut. dan apa yg terbaik adalah, "think twice". fikir dahulu sebelum membuat keputusan. kerana keputusan yang kamu buat akan mempengaruhi hasil nya.
                  
                   Bak kata pepatah "di telan mati mak, di luahkan mati bapa",susah memilih kerana sama2 penting. masing2 pulak ada keistimewaan, kelebihan dan kekurangan. 


               ada pasangan suami isteri. telah hidup bersama agak lama. dulu sebelum kahwin, memang semua nya indah. memang semua nya baik. dan memang semua nya bgus. bak kata orag," kalau bau kentut pun boleh jadi wangi". tapi selepas berkahwin, segala2 nya berubah... tapi, memang biasa la. lumrah hidup.




               setelah hidup bersama 5 tahun, si suami totally berubah. tiap bulan, suami akan beri duit perbelanjaan ja. segala hal2 di rumah si isteri jak yang buat. sehingga la suatu hari, si isteri tidak tahan lagi.. lalu di panggil nya suami ny.dia ingin suami ny berubah. dia bekata" ini ada dua helai kertas. satu untuk abg, dan satu untuk saya. saya mau abg tulis 10 kekurangan atau kelebihan yang ada pada saya dan saya akan ubah perangai saya. begitu juga saya akan tulis pasal abg".



                selepas beberapa minit, mereka pun bertmu semula dan cakap. si isteri berkata, "ini 10 perkara yang ingin saya mahu dari abg." si isteri pun meluahkan segala isi hati nya kepada suami nya... selepas selesai, dia mau suami nya pulak yg meluah kan. tetapi suami ny hanya memberikan kertas KOSONG sahaja. si suami tidak menulis apa2 di dalam kertas tersebut. si istri pun hairan. kenapa suami nya tidak menulis apa2. si suami berkata, "segala kekurangan kamu adalah kelebihan bagi ku. tidak sedikit pun kekurangan itu menjadi penghalang bagi kebahagian kita." segala yang kamu lakukan adalah yang terbaik untuk ku. si isteri terharu mendengr kata2 suami nya, lalu meminta maaf dengan suami ny.

2 comments:

  1. yup. amai nya..terimalah setiap kelebihan n kekurangan setiap orang..coz nobody's perfect..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...